Fodboldens Disciplinærinstans har idømt AaB en bøde på 50.000 kroner.
Dette følger af hjemmekampen mod Hillerød den 27. februar, hvor tilskuere kastede tennisbolde og papirsedler ned fra tribunen, og kampen blev afbrudt i det 27. minut.
Tre pyrotekniske genstande blev antændt, og et ølkrus blev kastet.
Hændelsen opfattes som en protest mod klubbens tyske ejerskab fra SSE22.
Det minder om en tidligere hændelse mod Horsens sidste år, som kostede 35.000 kroner.
