Efter fire årtiers arbejde i statens tjeneste takker Torben Poulsen af og går på pension i januar. Han har stået i spidsen for Aalborghus Gymnasium som rektor siden 2006.
Ved sin afskedsreception blev han hædret med ridderkorset for sin indsats. Han modtog også en AaB-trøje med teksten “Poulsen 19”.
Poulsen fremhæver især tre ting, han ser tilbage på med stolthed: at skolen er blevet renoveret, at der er plads til elever med forskellige forudsætninger, og at lærerstaben er stærk og kompetent.
Når arbejdslivet slutter, vil han bruge mere tid på familien, rejse både i autocamper og med fly og fortsætte med opgaver ved siden af pensionisttilværelsen. Ledelsen på skolen går videre, når Søren Kveiborg tager over.
